Akut

Igår fick jag åka in på akuten. Mitt hjärta har slagit konstigt sen i lördags kväll. Oregelbundet. Har varit riktigt obehagligt, mamma vart orolig och tvingade mig att ringa 1177. Sagt och gjort hon tyckte jag kunde komma in och titta för säkerhetens skull. Bättre det än att det skulle vara nått farligt och man inte tittar upp det. Fick komma in ganska snabbt göra EKG och dom tog blodprover. Så nu vet jag hur det känns med EKG ganska läskigt när dom suger fast. Men reagerade på att dom inte drog för rumsavdelaren när dom skulle göra EKG:t så det kunde ju springa folk förbi hela tiden. Som tur var gjorde det inte det. Fick sedan komma in på ett rum och vänta på doktorn. Som aldrig kom. Han skickade sköterskan som sa åt oss att åka hem. Så det var ingen fara med mig. Tur var väl det.

Idag blir det inget jobb för mig. Vaknade med huvudvärk så jag blir hemma och kurerar mig och hoppas den försvinner.
Förövrigt så har jag har väldigt mycket ont i huvudet nu på senaste tiden. Ska iaf kolla upp det på torsdag. Och se om vi kommer fram till vad det kan vara. Hoppas inte det är nån fara iaf.

Hjärtat håller på att måla taket där nere så vi blir så nära som klar tills kärringen flyttar iaf. Som hon inte har gjort än. Börjar bli riktigt less på henne nu och kommer snart inte kunna hålla käften. Och jag vet att när det har gått så långt kommer jag inte vara trevlig. Vi får hoppas jag kan hålla mig eller att hon flyttar snarast!

Ska ta mig en powernap nu och se om huvudvärken släpper.

Ska mysa med min lilla vovve oxå.:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0