Helgen

Trodde inte den här helgen skulle bli så händelserik som den blev.
I fredags invigde vi stugan  för det här året med fest.
Först va jag på skolan sen gick jag på stan och handlade ännu mer grejor till lägenheten.
Jag gick med Camilla och Jonas.
Jonas skulle införskaffa sig lite nya kläder och det hittade vi till honom så han blev helnöjd.
Sen åkte vi till brunflo (efter att ha hämtat upp Jocke från jobbet) för att Camilla skulle klippa sig.
När hon va klar där efter en timme och jag Jonas och Jocke höll på att somna så åkte vi tillbaka in till stan och åt på kina.
Fattar inte hur det kan vara så jävla gott med kina!
Sen skjutsade Camilla compani mig till stugan.
Festen kunde börja.
Vi va ett gäng. och vi pratade hela kvällen om att vi skulle spela kubb. Men det vart inge kubb förän alla va jätte fulla och det gick knappt att sikta för att man va så vimsig i luvan. Jaja kul va dte iaf.
Igår va jag hemma hela dagen eller hos grannen och bara slappade fram mot kvällen när solen gick i moln.
Jag Camilla och Sofia spelade lite kort och tittade lite på film.
När jag gick hem vid 12 så satt Petra på bron och frågade om jag skulle med på fotbollsplanen och spela brännboll med Johan och några fler, Ja varför inte tänkte jag och så bar det av.
Spelade brännboll och fotboll. Kul kväll vart det igår oxå.
Idag har jag suttit ute i solen igen och färgat håret och sen nu på kvällskvisten när det började regna så spelade jag Camilla Jonas och Sofia monopol. (Jag kom nästsist.)
Imorrn är det en ledig dag som väntar ska väl ta och ta tag i mitt skoljobb så att jag kna stämma av dom där sista uppgifterna i medicinskgrundkurs. Hoppas på fint väder så kan man sitta ute och göra det.

Och ett svar till anonym: Jag flyttar inte till stan för att jag inte är en stadstjej. Sen så trivs jag bra i Tandsbyn. Kan på min höjd sträcka mig till att bo i Brunflo. Men aldrig stan, iaf inte nu. Sen så kan du ju skriva vem du är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0