Spöken

Ja igår trodde jag allvarligt det spökade här hemma.
Hade gått och lagt mig i sängen och jag brukar alltid titta på tv innan jag somnar så därför brukar jag ha tv dosan i bokhyllan bredvid sängen. Men igår kväll så låg den inte där. Då kom jag på att Simone har ju varit här så hon har säkert tittat på tv.  Kollar om dosan ligger på bordet, ser den inte. Går dit kollar under grejorna som ligger där. Ingen tvdosa. Kollar i soffan under alla plädar och kuddar. Ingen tvdosa. Kollar under soffan. Ingen dosa.
Tänkte att Simone kanske inte alls hade tittat på tv så jag börjar kolla bredvid bokhyllan om den ligger där iaf jag har råkat hett ner den på golvet i sömnen. Ingen dosa. Kollar i mina lådor i bokhyllan. Ingen dosa. Kollar i hela sängen. Ingen dosa. Nu började jag bli liiite fundersam på vart fan en tvdosjävel kan försvinna i en liten etta. Börjar kolla inne på toaletten iaf jag har varit trött och tagit med mig den dit eller nått. ingen dosa där heller. kollar inne i köket i kylskåp skafferi och frys. Ingen dosa.
Sandra ger upp sitt letande men tänker som aldrig förr.
Skriver till Simone och frågar vart fan min tvdosa är. Hon svarar att hon oxå hade letat den men inte funnit den.
Då slår det mig det spökar i mitt hem. Har varit lite irriterad på att min dvd har varit påslaget vid ett antal tillfällen när jag kommit hem, jag har skyllt det på byggjobbarna (det va när dom va här och renoverade badrummet som det började), men sen kom jag på att det har ju hänt efter att dom va klar oxå.
ja iaf. Va hem till mamma idag efter jobbet och lämnade tillbaka bilen.
Berättar om mina spöken, hon säger inte så mycket förän efter ett tag.
Mamma hade lånat ut nyckel till Petra för att hämta anitas internetdosa som tydligen skulle ligga hos mig. men Petra har inte fått in i sin skalle att det va internetdosan hon menade och hörde bara dosa och kopplade till tvdosan. Hon tog den låste och gick. Här har jag legat näst intill sömnlös för att jag har trott det spökar här. Så är det bara Petra jäveln som har fattat fel och tagit dosjäveln.
Kom efter det oxå på att det med dvd bara har hänt en gång efter att byggjobbarna varit här och då hade det varit strömavbrott. Jävla syskon man har alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0