Svamp

Nu har Jag, Anita, Olle och Bonzo varit ute i skogen och plockat svamp.

Anita började surra om att ikväll skulle hon laga nått gott åt oss av alla blodriskor vi har plockat och jag va ju lätt på eftersom jag hatar att laga mat. Hon ber mig och Olle att vi ska rensa svampen och ta bort det som ser lite söndrigt ut. Ja det kunde vi ju gott göra tyckte vi. Jag börjar rensa och hittar en mask i en av dom första svamparna jag rensar. Jag känner illamåendet komma krypande, försöker glömma bort den och fortsätter rensa. efter några fler svampar så hittar jag en larv. Då va jag nära att börja grina och kräkas.

Huvva. Ibland så är jag väldigt kräsmagad. Och när det gäller sånt som jag ska äta så ska jag inte ha sett nått konstigt i det eller på det för då kan jag inte äta det sen. Som fisk tillexempel det är ju jätte gott med fisk men hittar jag ett ben i fisken jag äter kan jag nästan inte äta nå mer. Och rå fisk har jag jätte svårt för. Jaja tillbaka till svampen nu när jag har sett dessa kryp i min svamp, som jag hade sett fram emot att äta av ikväll, så är jag inte lika sugen på svamp längre. Men jag ska försöka glömma bort vad jag har sett. Så därför så gick jag till datorn medans Olle och Anita rensar klart. Tur att Anita är lite förstående med mig där så jag fick gå därifrån.
Det tackar jag för annars så skulle jag garanterat inte ha kunnat äta det vi ska äta ikväll.

Näe nu ska jag hitta på nått annat.


Kommentarer
Postat av: Simone

Blir du allt för kräsen så kan jag skänka dig några rårakor :) Dom sista blev bra, inte lika slavsiga som dom första ni såg :p

2009-09-17 @ 16:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0