6juni

Sveriges nationaldag. Hipp hipp hurra. Eller nått.
I fredags tog petra studenten. Det har resulterat i en välgit tyst helg. Eftersom hon har tappat rösten.:)
Så kan det gå när inte haspen är på.
Jeanette har varit uppe i helgen så fredagen spenderades med henne på krogen.
Det är alltid lika kul när hon kommer upp men ibland känns det som att det bara är jag som är överväldigad att hon kommer hem. Men så får det väl vara då.
Det har ju varit relativt finnt väder i helgen förutom blåsten. Så igår och idag har spenderats ute i stugan mestadels hela dagarna. Har påtat på i mitt och Kickens grönsaksland rensat lite gräs och satt upp lite pinna så att sockerärtorna kan klättra lite. Satt även nya blommor idag i växthuset. Jag och Petra tog över det eftersom mamma inte orkar hålla på så mycket nu mer. Men det är tur att hon finns och ger oss lite råd eftersom inte vi är lika erfarna som henne. Har vattna tusen liter vatten känns det som men det behövdes verkligen, om man har en kvadratmeter med jord och man vattnar tio liter på det så har det bara gått ner en centimeter ner i jorden. Så mycket vatten behövdes det eftersom det va jätte tort.
Ikväll så blir det bara till att mysa med Hjärtat och titta på Rambo 4 som går på 4:an och äta lite gotta.
Imorrn ska jag köra Petra till sjukgymnasten och sen blir det shopping för våran del innan jag ska iväg och jobba natt.
Jobbar två nätter är ledig en och jobbar två. Så jag har ju nästan hela helgen fri. Skönt. Hoppas på fin vere då oxå.:)

Alltid lika kul när du kommer hem.<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0