Lön

Idag fick man lön. Jag trodde den skulle vara slut fortare än man han säga lön, eftersom jag skulle till tandläkaren och ta bort en tand och laga ett hål. Men så bidde inte fallet då jag bara lagade hålet och han skulle titta på tanden jag ville ta bort. Tandläkaren konstaterade att jag skulle behöva operera bort tanden då den växer (om den nu växer nått mer) vågrätt medans dom andra tänderna växer lodrätt. Och att kalaset skulle kosta på runtomkring fyra tusen. Jag bestämde mig för att vänta och se om jag får ondare än vad jag har haft tidagare då tanden har växt och sedan kontakta dom igen. Dagens kalas slutade där för på "endast" 600 nånting.

Jag som hade missuppfittat allting tog ju semester idag eftersom jag inte visste om jag skulle ha ont eller inte, hade ju massor av tid att göra av med eftersom det tog typ en halvtimme hos tandis och jag skulle vara där kvart över åtta.
Skrev till Marielle och hörde om hon var vaken och väntade på att hon skulle svara.
Medans jag väntade så åkte jag upp på kyrkogården i brunflo och skulle kolla om jag hittade Fredriks grav och se hur den såg ut. Men det misslyckades och jag frös så jag gav upp. Åkte hem en sväng för jag tänkte byta till sommardäck på bilen men hittade inte mina däck så jag gav upp det oxå. Åkte till Marielle som hade svarat vid det laget och drack lite kaffe medans hon åt frukost och surrade lite.
Sen åkte vi till Monika och drack mer kaffe och surrade lite mer. Sen vidare mot staden.
Lämnade av Monika i Torvalla och åkte upp på Lillänge och handlade lite färg och dylikt.
När vi hade shoppat klart på Lillänge åkte vi och tog oss en kaffe på kupan hos mamma. Sen hämtade vi upp Monika igen. Åkte till Brunflo lämnade av Marielle hemma hos henne och Jim och åkte upp och handlade lite nödvändig mat som det inte fanns hemma tidigare.
Trotts mycket handlning och dylikt har det inte gått åt så mycket pengar och det känns jävligt bra.

Nu ska jag försöka få Petra att komma hit och dricka kaffe med mig men hon ignorerar mina sms.
Sen blir det middagslagning och kvällsprominix med Arnold.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0