oro

Varför blir man arg när man har varit orolig i onödan?

Igår jobbade jag ju till halv elva, åkte hem och la mig på en gång eftersom jag skulle upp klockan sex.
Får ett samtal runt tolv av Petra.
-Har kicken kommit hem?
Nej hurså?
-Han är bort och vi hittar honom inte och jag har hans telefon.
Jaha men va bra då. (ironisk)
-Han är inte hos polisen för det har vi kollat så jag tänkte kolla om han hade kommit hem.
Nej det har han inte.
-okey. men ring om han kommer hem då.
Ja.

LÄTT ATT SOMNA OM?!
Svar: Nej!
Låg och hade ont i magen och hade dom värsta bilderna i huvudet.
Hur polisen kommer och knackar på och säger att han är död eller att polisen ringer och säger att han har blivit misshandlad och att han är på sjukhuset på intensiven. SÅg framför mig hur jag satt här inte ens 24 år fyllda och Änka. Huvva!
Det tog en timme mellan att petra ringde och kicken kom hem, det va den längsta timmen i hela mitt liv!

Men nu är han hemma och oskadd, mest bara besviken över vad han lyckats med. Och det kan han gott vara tycker jag. För det va inge roligt igår. Dåligt med sömn vart det oxå för det är ju inte dirket så att oron lägger sig på en gång bara för att han har kommit hem.

Nej nu ska jag åter gå till mitt underbara arbete, för nu är lunchen slut. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0