Rastlös

Var så fruktansvärt rastlös igår. Är inte van att vara ledig på måndagar och inte vara ledig ledig, det måste nästan vara det. Tur det va fin veare så man kunde njuta.:)
 Va ute med Arnold hur många gånger som helst. Men han va ju inte ledsen för det. Sista rundan tog jag med mig Petra Doris och Mamma på. Vi gick bort till fiskedammen så att Arnold fick bada, vilket han älskar.
Vi slängde en stor pinne som han fick hoppa i och simma efter. Doris vart nog avundsjuk så hon var oxå i vattnet tillslut! Hör och häpna! Ja ni som vet hur rädd Doris är för vatten förstår min förvåning. Men hon tyckte nog att Arnold inte skulle få ha allt det roliga för sig själv.

Idag har jag jobbat. Kollade på schemat och där stod det 7-16. Kommer på jobbet kollar på min lista, Tycker att jag har väldigt få brukare för att jobba till 16 men tänker att jag kanske har nån avlösarservice efter lunch. Börjar kolla lite närmare och ser att min lista slutar klockan tolv. Jaha?! tänkte jag. Men jag kom på att vi var tvungen och byta till sommardäck på alla bilarna, så det har jag gjort hela eftermiddagen. Kört till brunflo bytt däck åkt till fåker bytt bil och sen tillbaka till brunflo och byta däck igen typ fyra gånger. Och jag tror alla skulle byta däck idag! Och det påminde mig att jag måste leta fram mina sommarpjucker och byta till dom på min pärla oxå. Men det orkar jag inte nu. Ska ta en promenad med Arnold bort till dammen ikväll igen så han får springa och simma av sig och sen ska jag lägga mig på soffan och ta igen lite sömn som jag inte fick igår.

Imorrn har jag semester, men jag ska inte göra nått kul för det. Jag ska åka till tandläkaren och dra en tand och laga några hål eller iaf ett. Så det är tur att lönen kommer imorrn annars hade jag nog varit fattigare än en lus. Men det lär jag nog vara endå efter att räkningarna och tandläkaren är betalda.

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Smulan

Älskar dig gumman <3

2011-04-26 @ 19:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0