Borta bra men hemma bäst.

Nu är jag hemma igen. Har varit skönt att vara borta en sväng.
Men som rubriken säger. Borta bra men hemma bäst.
Dag ett: Jag och Anita for i tisdags runt halv elva ifrån gällö.
 Vi styrde kosan neröver. Vi hade ju bara Ullared som mål.
Och så tänkte vi sova på stranden vi hittade för två år sen när vi åkte till göteborg men Kicken och Daniel innan vi fortsatte. Men det va ju inte lönt. Vi hittade den inte. Så vi fortsatte vidare mot micke och cissi och sov där första natten. Dom bor ungeför 3 mil utan för jönköping. Har glömt bort vad det hette nu. Vi kom väl dit runt halv elva och var lagom mör i kroppen efter 12 timmars bilfärd..
Dag två: Vi som skulle ha sovmorgon och sova ut vaknade båda klockan åtta. Anita tog med sig Toy ut på en morgonpromenad. Toy är micke och cissis labradorvalp på ungefär lika många veckor som Nero så typ 17 då. Men ganska mycket större. Jag tog mig en dusch. Sen åt vi frukost och surrade en stund. Tack för en trevlig visit!:) Sen styrde vi kosan mot Ullared. 10 mil från micke och cissi. Kom dit runt tolv. Jag var ju lite exalterad eftersom jag aldrig har varit på Ullared. Men så här i efterhand så är det inte så överväldigande. Typ som rusta och öb fast bra nog mycket större. När vi hade varit där i 3 timmar - en halv timme i kö. så var vi less, och då hade vi inte ens gått igenom allt. Ont í huvudet och irriterade på folks girighet. Så vi styrde vår kosa ner mot moster, kusinerna och Håkan i Knäred. Dom var överraskade när vi kom. Inte varje dag man ses. Drack lite kaffe och surrade ikapp. Tråkigt var det att mina två äldsta kusiner inte hade mer intresse att träffa oss än att sitta vid datorn. Men Peter han satt iaf och var social. Me like. Han var lika söt som alltid.:) När vi hade suttit där ett tag så var det dax att styra kosan uppåt igen. Vårat nästa mål var hallastahammar. Men innan vi kom dit så vart det en övernattning i bilen vid en strand nånstans utanför jönköping. Inte det bekvämaste men allt går i nöd.
Dag tre: Vart ingen sovmorgon då heller. Vi vaknade halv åtta och styrde vidare. Svängde in på nått vandrarhem och fixade till oss och borstade tänderna innan vi körde mot gränna. Där vi köpte lite polkagrisar och kollade på när dom gjorde polkagrisar. Var ingen rullians där just då eftersom vi svängde in där när dom nyss hade öppnat klockan 9. Sen körde vi mot hallstahammar. Kom dit tidigt på eftermiddagen. Satt och tog det lungt en stund hos mormor och morfar där vi hade bestämmt att vi skulle sova i iaf en natt. Sen åkte vi ner på samhället och sa hej till farfar. Åkte till mormor och morfar igen och åt middag, kåldolmar. MUMS! Och sen så åkte vi och sa hej till Johanna. Jag och Anita hade suttit och pratat om hur länge hon och jocke hade varit tillsammans nu och att det var ett tag och måste vara dax för barn snart. Det skulle vi fråga henne. Och det roliga var ju att hon var på tjocken när vi kom dit.:) Hon skulle ha i november. KUL! Sen åkte vi hem och gick och la oss nästan på engång.
Dag fyra: Vi bestämde oss för att stanna en natt till. Så vi iaf skulle få nån semester och inte bara sitta i bilen hela tiden. Jag och Anita åkte in till eriksberg och gick på nisses och lite andra affärer där. När vi åkte hem så svängde vi förbi svedvi kyrka och sa hej till farmor och farbror jan. Rensade gravplatsen lite. Sen åkte vi hem till mormor och morfar igen. Väntade på att det skulle bli middag. Tog det lungt mest hela dagen. Tog en promend runt kanalen med Kurt för att ta lite kort. Men både jag och Anita glömde både telefonerna och kamerorna hos mormor och morfar. Sen grillade vi och drack lite vin. Morfar bjöd på cherry. inte det godaste jag har druckit men inte heller det äckligaste. Inget jag skulle längta till iaf. Satt och surrade och spelade tiotusen med mormor då morfar gick och la sig. Vart en relativt tidig kväll iaf.
Dag fem: Vaknade tidigt även denna dag. Vi hade bestämt oss för att åka hem. Åt frukost i lugnan ro och surrade lite med mormor och morfar. Sen åkte vi till Pia som var hos sina föräldrar för att säga hej till henne innan vi åkte hem. Tog lite kaffe med dom och surrade ikapp även här innan vi styrde vår kosa hemåt. På vägen hem skulle vi stanna i leksand. Köpte sex lådor med knäckebröd och sen var det bara att åka hem. Kom hem på eftermiddagen kvällen och grillade lite med folket där.

Nu så har jag iaf äntligen fått träffat min älskade karl.
Nu ska jag och petra åka och köpa fiskar till mamma.


Kommentarer
Postat av: Petra

Låter som en jätterolig semester! :D

2011-08-17 @ 11:24:46
URL: http://superpetrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0