Student.

Jag vill oxå ta studenten. Igen alltså. Det va ju sååå kul. Men nu får man bara stå bredvid och vara glad för deras skull. Eller glad och glad nu ska dom ut i arbetslivet och skaffa sig nått jobb. Om det finns något jobb. Och sen om måste man ju ha den där drivkraften så man söker jobb, och inte bara sitter hemma och hoppas att jobben söker dig. Det funkar inte. Man måste ju börja någonstans. Man kanske inte trivs så bra med det jobb man har. men komstigt nog så är man mer attraktiv om man har ett jobb och söker ett annat. Fattar inte det där. Och om man inte trvis med sitt jobb så är det väl bättre att få lön än att vara arbetslös.
Känns som om det här va riktigt tråkigt. så vi skiter i det.

Igår va jag äntligen med i tidningen. Alla pensionärerna hade sett det och satt med sidan framme när vi kom ut till dom. Haha dom är bra nog söta.:) Dom hade visat att dom nog kände igen mig.
Så igår va jag rikskändis.
Hittar inte artikeln på nätet men ni får väl kolla i tidningen om ni har lust.
Va ett väldigt bra reportage. Känner mig lite stolt faktiskt. (sträcker på ryggen)

Näe nu ska jag åka en sväng till brunflo och snika en kopp kaffe av bettis och köpa en blomma till sofia som tar studenten idag. Grattis till henne!


Kommentarer
Postat av: Petra

Fan då att jag glömde köpa tidningen igår!

Om du lyckas hitta artikeln på nätet får du gärna skicka länken.

2011-06-02 @ 13:14:33
URL: http://superpetrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0