Sveriges Nationaldag!

Ja helt meningslöst när man knappt får sjunga sveriges nationalsång utan att kallas rasist.
Men det är ju en röddag och vanligt folk som inte jobbar inom vården får vara ledig en dag extra. Vi som jobbar inom vården får lite mer betalt än en vanlig måndag om man inte är ledig för att man har jobbat helgen, som jag är.:) Men jag klagar inte. Det är ju sommar ute.
Och här sitter jag.

Va iväg på bingo igår och vann faktiskt 1100:- inte fy skam.
Ska iväg ikväll oxå. får se om det blir någon vinst då.
Men jag är glad ändå.

Inatt har vi varit på akuten. Kicken har klagat på att han har ont i knät sen i onsdags.
Men vi har trott att han kanske hade slagit i det på jobbet eller nått.
Men igår när jag kom hem från jobbet så var det uppsvullet och blått och han hade vad det såg ut som vätska i fan halva benet. Det såg jätte konstigt ut iaf. Och när man tryckte påå smalbenet så brukar ju huden räta ut sig på en gång men hans stannade som där. Jötte mysko. Jag mistänkte en propp. Jag spekulerade lite i det där på bingon och vi kom fram till att vi nog skulle åka in och titta för dom tyckte det lät som en propp.
Men det va det inte. ingen infektion heller. Läkaren hade aldrig sett nått liknande så hon sa att vi skulle komma tillbaka idag klockan nio. Sagt och gjort. Men vi kom inte fram till så mycket mer. Dom röntkade honom men det visade ingenting på sklett eller leder. Så skulle dom prova tappa honom eftersom dom oxå trodde han hade ödem. Men dom fick inte ut ett jota. Så nu har han fått en tid på fredag så ska han åka in och kolla om det har blivit bättre och så ska dom ta lite fler prover. Får han ondare eller feber och frossa så ska han kontakta dom på en gång. Men annars är det fredag som gäller. Då kanske dom har kollat lite mer och kommit på vad det kanske är iaf.

Ja och i förra inlägget så skrev jag ju lite om barn.
Och Maria kicken har ju sagt det men han vet ju inte varför han har sagt det längre.;P
 Men barn blir det förhoppningsvis förr eller senare.:)
Men det sitter mest i gubben. Jag vill ha barn nu.:)
Men man är ju som två som måste bestämma.

Nu ska jag försöka hitta på nått. Är alldeles för rastlös för att sitta här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0