Syttene maj!

Stavningen har jag ingen aning om men det utalas så iaf.:P
Dagen har bestått av jobb.
Jag körde Bertil på jobbet idag. För er som inte vet vem det är så är det min moped som har hängt med sen jag var femton år och byxmyndig. Han fick sig en renovering förra året eftersom han inte har funkat sen jag var arton år och krogmyndig och krockade med honom. Stackers Bertil ramlade i småbitar. Men inte helt.
Nu funkar han iaf som en klocka och jag lånade ju ut bilen till Monika igår och tänkte att det är ett ypperligt tillfälle att köra han på jobbet då. Har tänkt att göra det innan men man är så bekväm med bilen nu för tiden. Förstår inte det där. Så fort man får körkort så blir man för bekväm. Kan iaf tala om att det var kallt imorse ynka fyra grader. Men jag klädde på mig som om det vore vinter och tog min Bertil och for. Det gick bra.:)
 
Ska bjuda Monika på middag idag och sen beger vi oss mot gällö och hälsar på Anita i hennes nya lya.
Hoppas hon läser det här innan dess och bakar nått riktigt smarrigt tills dess.
Funkade inte sist jag gjorde så här. Men nångång måste man ju lyckas.:)


Kommentarer
Postat av: Petra

Svar: Ja, det var jätteskoj! Alldeles för länge sen. Vi borde träffas nåt och fika lite eller så och "ta igen" lite :)

2011-05-21 @ 08:58:37
URL: http://superpetrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0