Hallstahammar

Är nu i Hallstahammar. Inge roligt att se våran morfar så här sjuk. Men man får ju se det positiva i det hela. Han är ju lite piggare idag än vad han var igår när vi kom. Dom hade fått dragit ner lite på värkmedicinen igår, så han har mindre ont. Men han är inte alls den morfarn man är van vid. Han har fått en höj och sänkbar säng som är nere i vardagsrummet och idag fick han för sig att han skulle gå upp. Så jag och mina systrar fick hjälpa honom upp med lyftbältet som dom oxå har fått. Känns lite konstigt med alla grejor som man är van vid att bara brukarna har, finns här hemma hos mormor och morfar. Men det är bara att vänja sig. Ångrar inte att jag åkte ner. Måste passa på att umgås med kära morfar medans man kan. Näe som helst kan det vara försent. Dom ska följa med mamma och pappa upp sen när dom ska ner och stanna över jul. Tror jag ska ta ut dom sista anhörigdagarna då, så man får så mycket tid med dom som möjligt. Man vet ju inte när man åker ner nästa gång.
Näe nu är det slut skrivet för den här gång. Ska ta och sova nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0