Delad tur.

Har en delad tur idag, hatar dom. Inte för att jag hatar mitt jobb utan för att när man går hem från jobbet så vill man gå hem för dagen och inte gå hem för att veta att snart ska jag gå och jobba igen.
Min högsta önskan vad gäller jobb, förutom att få mer betalt, är att dom delade turerna ska försvinna från schemat. Fast jag är glad över att jag bara har en delad tur på sex veckor så jag ska inte klaga för mycket.
Vart iaf måttligt less idag när jag jobbade. Körde nya bilen vi har. Inge ont om den.
Men den som körde den igår kväll hade inte tankat. Så när jag satte mig i bilen imorse så blinkade tankmätaren. (den är digital) jag har ju aldrig kört den där bilen så jag tänkte att jag hinner ju ta en brukare så åker jag och tankar sen. Fick igång bilen efter lite stök när jag skulle därifrån och började åka ner till lokalen för att hämta tankkorten. kommer in dit tänker att jag stänger inte av bilen så kanske jag tar mig ner på ica. Men när jag kommer ut så har bilen stannat och jag får inte igång den. Förbannad som ett as ringer Anita och avreagerar mig lite, inte för att det vart så mycket bättre eftersom hon oxå jobbade. Går in på lokalen igen och tar en PET-flaska och tänker att jag ska tanka i lite i den så jag kan ta bilen ner igen, men då går inte tankgrejen in i flaskan. Så jag tog och körde min egna bil ett tag tills jag hade dubbelbemaningarna.
Måttligt less och jag hoppas dom har fixat det tills jag kommer tillbaka.

Har precis ätit lunch, soppa vart det. Och nu vart jag rastlös. Kanske ska promenera en sväng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0