Stan

Idag jobbade jag sju tolv. Skulle egentligen ha jobbat kväll men gjorde ett byte då chefen inte hört av honom som skulle ha jobbat det så han skulle ta min kväll istället. Och när jag kom på jobbet så tog jag ju min tur eller hans tur i det här fallet. Sen så kommer kvälls turerna och där står mitt namn. Blir lite isäker på om jag ska jobba kvällen oxå så jag ringer planerarna och hör om det är grett så dom bara inte har ändrat namn på listorna, och så är det säger dom. Då tror man ju på det. Men sen lite efter tre så ringer chefen och frågar om jag kan jobba kvällen oxå. Men hallå har ni ingen framförhållning?! Blir lite irriterad. Alltså jag brukar inte vara omöjlig och ja brukar ställa upp. Men jag kan ju inte släppa allt. Och dom kunde ju ha kollat det på engång då när jag ringer och dubbelkollar tillochmed. Jaja gjort är gjort, men jag var tvungen att gnälla av mig lite.

Skönt var det iaf att sluta tidigt. Är inte van att jobba OCH ha hela dagen kvar.
Bjöd med mig Annichen hem på paj då hon oxå slutade tolv. Petra kom lite senare på lite paj hon med.
Hämtade upp Anita i brunflo innan vi åkte vidare in mot stan där vi tog oss lite kaffe hos Monika innan vi åkte och fixade min bil.
Hade fått min avi på däcken idag, så jag har varit iväg och fixat det.
Var välbehövligt kan jag lova.

Före    och    efter.

Liiite skillnad.

Efter däck fixet så åkte vi och tankade och sen in på djurmagasinet.
Anita bjöd på mat efter det på Dixies och sen åkte vi hemöver.
Har med andra ord haft en hel eftermiddag med mina systar.
Nu blir det mys i soffan med hjärtat innan sängen väntar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0