V 37

Igår gick vi in i vecka 37, och ett ebsök hos BM stod på schemat, allt såg som vanligt bra ut, och hon tyckte jag hade vuxit sen sist hon såg mig. Mått bandet visade att hon hade så rätt då magen va 37cm nu. Och sist hon mätte var den 34. Magen har sjunkigt men bebisen är inte fixerad. Men det kan ju hända dom sista timmarna innan förlossningen oxå så. Tänk att det kan komma en bebis när som helst nu. Helt sjukt! Den får gärna komma nu oxå för min del. BB väskan är äntligen färdigpackad (tror jag) och alla saker finns,(tror jag) Är så mycket att hålla koll på. Har knappt koll på mig själv ju.
Barnmorskan frågade hur det var att vara hemma med gravidpenning, jag sa att det var rastlöst. Och jag måste hela tiden ha nånting att göra. Kan inte inte göra nått. Jag tror faktiskt att jag skulle ha klarat av att jobb fortfarande. Kanske inte 100% eftersom jag blir tröttare av att göra saker nu mer. Men några timmar om dagen, kanske 50% iaf. Men det är ju sånt man inte vet. Nästa gång om jag mår lika bra så ska jag nog försöka jobba lite längre. Men det vet man ju inte nu heller hur det ser ut.
Nej nu ska jag tömma makaronerna på vatten, sen blir det makaronilåda till middag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0