Fredag!

Dagen igår vart i Brunflo från ett tiden till nio tiden. Timmarna bara rusade iväg och jag trodde inte på Anita när hon sa att klockan var halv nio. Så då packade jag och Alma in oss i bilen och åkte hem. Nu har äntligen det kommit lite snö. Nått som man kan kalla snö. Traktorn har tillochmed varit här och skottat så mycket snö är det.:) Nästa vinter kommer bli jul då Alma har lite nöje av snön oxå. Och jag får leka då.:)

Nu kommer det komma lite gnäll här!:
Men fan va less jag är på alla jävla moralmorsor, som säger hur man ska göra och inte göra, hur dålig förälder man är för att man vill vara lite utan ungen/ungarna och bara vara själv, hur dålig man är för att man kanske vill ta sig en öl eller ett glas vin. Hur dålig man är när man röker! Hur dålig man är för att man lämnar ungen/ungarna själv i två minuter och går in i ett annat rum. Hur dålig man är när ungen skriker.
Jag vill bara säga det att jag är ingen sämre mamma för att jag fortfarande vill vara bara Sandra någon gång, Kicken kan lika gärna ta hand om Alma nu då jag inte kan amma längre. Jag tar mig en cigarett ibland, men är då super noga med att tvätta händerna när jag kommer in, och tar helst inte i henne på en gång heller, om jag absolut inte måste. Jag vill ta mig en öl eller ett glas vin, jag är ingen dålig mamma för det. Jag ser alltid till att jag eller Kicken inte blir för fulla eller hur man ska uttrycka det fint. En av oss tar bara ett, två öl eller glas vin då vi inte har barnvakt. Vi blir inte sämre föräldrar för det. Visst vi har ett större ansvar nu men vi behöver inte sluta vara vi för att vi har fått barn. Är vi dåliga föräldrar för att vi har egentid på kvällarna när Alma har lagt sig för natten oxå då? För att vi inte är i samma rum som henne då? För att vi tänker på varandra mer än på henne just då? Nej jag är så jävla less på alla moralmorsor som kan och vet bäst, som säger hur man ska göra på det där lite överlägsna tonsättet. Vill man påpeka nått kan man göra det med ett snällt tonfall. Och för min del så är det nått jag undrar så frågar jag. Jag är inte den som är den på det. Nu tycker jag själv att det mesta går av sig själv och man får använda lite suntförnuft så funkar det galant. Men blir det nått annat så frågar jag.
Nu har jag fått det sagt oxå!

Imorgon är det lördag! Då ska jag, Kicken, Petra, Magnus och Anita, ja självklart barnen oxå på jamtlijulmarknad och äta julbord på hov! Jag har sett fram emot den dagen huuur länge som helst nu. Så jag hoppas det är som det jag längtar till.:)
Nu ska jag sminka mig, borsta tänder innan lillan vaknar från sin förmiddagslur.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Håller med där, varför kan folk bara inte lägga energi på sig själv ist för att predika för alla andra vad som är "rätt och fel" - i deras ögon!
Jag tror att man blir en bättre mamma om man kan få tänka på sig själv ibland och ha lite egentid också, man får inte glömma bort sig själv bara för att man fått barn :)

2012-12-10 @ 11:32:31
URL: http://vegasmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0