Tisdag!

Dom flesta har skrivit önskelista till jul, men inte jag. Men här ska ni få lite förslag till både mig och Alma. (Jag måste ju föra hennes talan)

Jag önskar mig:
-byxor är någonting jag är i behov av då dom enda byxor jag har är mammajeansen, mjukisarna och leggings, kan ju vara kul att ha nånting annat. Men då det är svårare för er än mig att veta vad jag vill ha så funkar det lika bra med ett presentkort på tex Lindex, kappahl eller på nått annat ställe.

-jag är i ett stort behov av nya underkläder, först och främst nya BH:ar då mina pattar har krypt efter amningen, men förstår att det är svårare för er än för mig att veta vad jag ska ha för storlek så ett presentkort funkar lika bra på tex kappahl eller Lindex, HM är inte att tala om då dom har alldeles för små storlekar för mina tuttar.

-jag är även i stort behov av långärmade tröjor, men eftersom det även här är svårare för er än för mig att veta vad jag vill ha så funkar det med presentkort på tex Lindex, kappahl, HM eller nått annat ställe.

-skulle även behöva flera långa linnen då dom flesta jag har börjar bli lite utslitna och håliga, här är det nog inga problem för er att handla till mig, men storlek L vill jag ha iaf. Och långa ska dom vara, hatar korta linnen!

-pengar är oxå någonting jag är i behov av då man verkligen inte blir rik på mammapenningen. Men även här funkar det med presentkort så behöver inte dom få pengarna jag har gå till tex byxor, BH:ar, långärmade tröjor eller långa linnen.

Alma önskar sig inte så mycket mer än:

-tjejkläder, då det mesta hon har förutom det vi själva har köpt är killkläder. Kan ju vara kul att inte behöva få frågan jämt om det är en kille eller tjej. Då menar jag tex klänningar, strumpbyxor eller riktigt tjej-iga bodysar och byxor.

-Alma vill väldigt gärna oxå ha en spis från Ikea. Den har plattor som lyser så det ser ut som dom är på.

-hon vill även ha köksgrejor till den där spisen, som tex kastruller, glas, tallrikar och bestik. Det finns oxå på Ikea.

-hon vill oxå ha "mat" till köket. Som tex grönsaker, makor som man kan byta pålägg och andra "mat" saker. Det finns oxå på Ikea.

-Alma vill även ha lite andra leksaker, vad får ni bestämma själva. Kicken vill nog inte att hon ska ha några fler gosedjur iaf då han håller på att bli galen på dom jag själv köper till henne och mig själv.;)

-hon behöver självklart oxå ett bord och några stolar till sitt "kök" då i barn storlek. Det lär nog oxå finnas på Ikae.

Där har ni några förslag iaf.:)

Imorgon ska vi på öppnaförskolan på julavslutning. Hoppas på en mysig dag.:)

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-2/382116/images/2012/pic_50d0f4829606ee0bd7144d52.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0