Moster

Nu har jag äntligen blivit moster. Åt lilla Elsa. 3690g och 52 cm lång var hon. Och hon är världens sötaste. Än så länge.;) Det är ju inte länge kvar tills den kommer ett till barn till familjen Qvist, och h*n kommer jag ju tycka är sötare.:) Nu har vi iaf ett datum till att pränta in i hjärnkontoret. 28/7. Ett bra datum ändå, då har man fått lön och hon kommer alltid ha fest när hon fyller år, eftersom yran är i slutet på juli varje år.:) Helt otroligt hur mycket ett litet barn kan få en att känna. Har inte ens träffat lilla Elsa än och hon är redan så älskad.

Idag ska iaf jag och Kicken åka in till stan och handla lite nödvändigheter. Så som toapapper och dylikt. Ett nödvändigt ont.
Fick mig iaf ett glädjande besked när jag kollade lönekontot här om dagen, 19200 kr hade trillat in. Chockad vart jag med tanke på att ända gången jag kommit upp i en sån summa är när jag fick dubbla löner. Och med tanke på att man alltid får mindre i lön när man har semester så hade jag inte ens räknat med att få över 15000. Var tvungen att ringa chefen och höra om det stämde. Hon har inte hört av sig än men jag vågar inte riktigt hoppas på att alla dom där pengarna är mina förän på måndag när hon kanske har hunnit fått svar från löner.

Nej åka till stáua var det ja. Ska även köpa en liten overall i stan av en tjej idag.:)

Kommentarer
Postat av: maggan

De stæmmer nog før så mycke pengar skulle sækert lønekontoret uptæcka :) men så roligt med en sån øveraskning :D

2012-07-29 @ 13:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0