Fredag

Trott eller ej så tittar faktiskt solen fram idag.
Inte en dag för sent. Men jag hoppas inte det blir för varmt.
Har iaf fått ut mycket av den här dagen så här långt.
Klockan är halv tio och jag har hunnit duscha, äta frukost, varit ute med hundarna. Ja vi är ju valpvakt.
Har varit vaken sen hon kom. För hon kunde inte lugna ner sig när hon kom, försökte busa med Arnold men han vart sur att hon väckte honom så tidigt. Arnold är inte en morgonpigg hund. Han och husse kan ju bilda klubb.:)
Ska snart åka iväg till brunflo, fick tillbaka papper från FK, jag hade glömt att fylla i mellan vilka datum jag ville ha graviditetspenningen, (klantiga jag) och så hade jag inte fårr pappret om omplacering ifyllt, så det är bara att fara in till chefen och fixa det. Sen ska vi in till stan en sväng och köpa golvfärg och lister, sen är det klart i hobbyrummet och köket. Det enda som fattas i köket sen är ett nytt köksbord och att måla stolarna och soffan, men själva köket är ju klart iaf. Sen kan man fokusera på att göra klart rummen där uppe.
Igår fick jag även glädjande besked att Simone, Mattias och Ian ska flytta till Brånan eller däromkring iaf. Dom ska hyra ett hus där. Är glad för deras skull att det äntligen har ordnat sig för dom och glad för min skull att dom kommer närmare. Kanske inte behöver ta 3 månader emellan varje besök då.:)
Jobbar ikväll och resten av helgen. Men det går bra, sista jobbar helgen på jag vet inte hur länge. Iaf ett halvår.:)
Sen är det bara fyra dagar kvar till jag går på semester och sen graviditetspenning om det nu går igenom. Men det borde inte vara några problem.
I slutet på den här månaden så ska jag, Kicken, Anita och Magnus åka ner till Ullared. Vi ska eventuellt låna Kickens pappas stuga som ligger i Falkenberg (tror jag det var) och sova där i några nätter och sedan åka upp till mormor i några. Ska bli skönt att göra nått annorlunda mot vardagen.
Lär ju shoppas en hel del kan jag tänka mig och jag hoppas det är lite lugnare än när jag och Anita var ner sist. Palla hur galen folk är!

Nej nu göra sig iordning, packa ihop hundar och  gubbe och åka iväg mot brunflo och stora staden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0