tisdag

Idag på föräldragruppen pratade vi lite om ammning, BVC var där och pratade lite oxå.
Det är mycket som man inte tänker på som är bra att höra. Men jag tror ju oxå att mycket kommer av sig själv när ungen väl är uta. Folk har ju fött barn i tusentalsår utan föräldragrupper, internet och appar på telefonen. Och det har ju gått bra. Är det nått jag undrar över så går jag ändå inte in på internet utan jag går till mamma eller någon av mina vänner som är mamma. Tycker man får mer verklighetstrogen information därifrån.
Jag har även varit och köpt en spjälsäng idag. 300 riksdaler fick jag ge för den plus soppan som gick åt till frösön. Så inte så mycket pengar. Helt okey. Träfärgad men tror jag ska måla den vit. Blir nog finast så. Eller kanske svart. Eller nån annan färg. Men träfärgad vill jag nog inte ha den iaf.
Har internetshoppat idag oxå. Men det vart inte så dyrt som jag trodde. Allt som allt tror jag det inte vart över 500kr. Så jag har gjort av med lite drygt 1000kr på hela dagen. Ganska bra och inte allt för mycket med tanke på allt jag fått för det.:)
 På fredag är det student för David. Tänk att lilla lillebror har blivit så stor. Eller han sak iaf vara det. Fan det är sex år sedan jag tog studenten. Ibland önskar man att man kunde få backa tiden och uppleva det igen. Roligt var det, blandat med lite ångest över verkligheten. Men det gar ju gått bra. Här sitter jag nu med Gubbe, villa, hund, bil och snart en unge. En utbildning och ett fast jobb icke att förglömma. Det är väl det man önskar sig i livet? Det är iaf mycket av det jag ville uppnå. Men nu är det dax att hitta nya mål.
Nu ska jag snart gå upp och lägga mig på soffan för att ladda inför jobb imorgon bitti och på torsdag. Förhoppningsvis får jag iväg min lördag på stortravet och kan åka och hälsa på Simone. Skulle itne klara att stå en heldag nu heller. har ju blivit helt slut av dom där dagarna förut när jag var ogravid så. Nej hoppas kan man ju iaf.

Hané!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0