Klagomur!

Nu ska jag gnälla så ni som inte vill läsa kan sluta nu!.

Blir så irriterad på alla som förlovar sig.
Vet folk vad det betyder att vara förlovad?
Jag tror inte det, nu för tiden känns det som att folk förlovar sig för att visa sin kärlek till varandra.
Men jag är då inte mindre kär i Kicken för att jag inte har en ring på fingret.
När man förlovar sig så betyder det att man ska gifta sig, helst inom ett år.
För mig är det nått viktigt. Ska jag förlova mig så kommer jag gifta mig inom en snar framtid.
Och det kommer inte hända än på ett tag då jag och Kicken inte kan komma överäns om vad vi ska heta i efternamn. För jag tänker då inte ha nått jävla son namn eller dubbel namn. Rätt och riktigt ska det vara. Jag kan böja mig på en sak och det är att man kan ta kvinnans efternamn. För det har inte sån stor betydelse, bara att man ska heta samma och en sak.
Visst är det gulligt att förlova sig det säger jag ingenting om, men det jag stör mig på är att folk är tillsammans inte ens ett år, förlovar sig, sen kanske det tar slut. Ja det är inte mer än att man tar av sig ringen, sen blir man tillsammans med nästa är tillsammans ett tag, och förlovar sig.
Att förlova sig idag det känns inte som att det betyder lika mycket som det gjorde förut för många. För mig betyder en förlovning ett löfte till giftemål. Ingenting annat.

Ja nu har jag gnällt fördigt för den här gången.

Är tredagarsledig i helgen och det ska bli skönt. Tony ska tydligen ha fest på bygdegården på lördag så det lär väl vara där man hamnat misstänker jag. Ska även ut och åka skoter och pimla om vädert tillåter. Och spela tv-spel med Lizete.:)
Imorrn ska vi ut och äta hela familjen med tillbehör. eastern blir det, Vi ska fira att pappa har varit nykter i ett helt år. Han är så duktig min pappa! Min pappa är bäst! Han blev en pappa för ett år sen och jag är så himla glad för det.
Nu ska jag försöka hitta på någon mat. sen blir det soffan som gäller för mig.

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0