Fredag

Måste ännu en gång säga vilken underbar pojkvän jag har, och vilken underbart bra pappa Alma har. Igår låg jag helt lamslagen i soffan hela dagen pga av feber och huvudvärk. Kunde inte öppna ögonen för då var det som att nån stack mig med en kniv i huvudet. Kicken tog hand om Alma hela dagen och natten. Jag vet att det inte är alla pappor som gör det för dom tycker det är mammans ansvar, men här delar vi iallafall på det ansvaret och det tycker jag är förjävla bra! Måste oxå ännu en gång förundras över alla ensamstående mammor som inte har någon hjälp alls. Dom gör det förjävla bra, tror inte jag skulle klara det här alldeles själv. Det är tufft att vara mamma, samtidigt som det är hur underbart som helst. Skulle inte vilja byta bort det.
En sak till jag är förundrad över är kroppen. Hur den ställer in sig på olika saker. Igår när jag inte orkade någonting, så behövde jag inte amma nånting på hela dagen. Jag ammande sista gången sex på morgonen, och kände inga mjölkknölar eller ömmande i brösten förrän i morse klockan sex. Dom läckte inte ens på hela dagen igår. Det är precis som att kroppen vet att man inte orkar. Ännu en gång tackar jag Gud för ersättningen!

Säger idag oxå grattis till Simone på hennes dag! Hoppas hon klarar sig utan mig idag.;)

Mår iaf bättre idag, känns inte som att nån försöker mörda mig så fort jag tittar. Men det blir ändå till att hålla sig hemma är inte helt hundra än. Förhoppningsvis så mår jag toppen imorgon. Jag hoppas inte Alma får den här förkylningen eller vad det nu är som spökar. Tycker för övrigt att det räcker med sjukdomar för mig med ett tag framöver.

Nog gnällt. En nap i soffan väntar!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Stackars dig <3 tur du har Kicken, han är en superfin pappa! Precis som det ska va :)

2012-11-03 @ 20:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0