Fredag

Har gjort oss i ordning för att besök farfar, något som vi alltid bävar oss för. Speciellt nu när han inte är med på samma sätt som förut. Man får höra samma sak flera gånger. När jag och Kicken var dit i somras så visste han inte ens att det var jag. Han fattade inte att jag var gravid utan trodde bara jag var fet. Han hade erkänt för pappa lite senare att han inte visste det var jag. Vi får se hur det går den här gången. Men han måste ju få se nyförvärven. Det kanske han kommer ihåg.

Senare idag kommer mammas kusin hit med hennes två barn, våra tremänningar och deras barn, Elsa och Almas fyrmänningar. Hoppas på en trevlig stund. Idag blir det alltså inget besök hos mormor på sjukhuset som vi har gjort dagligen annars. Men hon överlever nog en dag utan oss. Mormor är iaf piggare än jag trodde hon skulle vara. Det är bra. Hon ska få komma på rehab inom en snar framtid. Och sen om allt går som det ska får hon komma hem. Det märks att hon inte har samma ork, men vem skulle vara super pigg efter att nån har varit och rotat i hjärnan på en och sen två dagar senare behöva göra ännu en stor operation. Inte jag iaf.

Mamma håller på att baka, det gillar jag. Finns inget bättre än mammas bakade saker. Det är nog nått jag aldrig kommer växa ifrån.

Jag saknar mina killar där hemma. Men på måndag åker vi hem igen. Det är nyttigt att sakna varandra lite oxå.

Alma flinade på riktigt för första gången igår. Hon är så söt! Tänk att hon redan har funnit här hos oss i tre veckor imorgon. Tiden går så fort.
Nästa helg så kommer jeanette upp och träffar Alma för första gången. Något som hon ser fram emot jätte mycket, och jag med för den delen. Alltid lika kul när hon kommer.:)

Nu ska jag göra oss i ordning och åka ner till farfar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken lycklig mormor! ^^

2012-10-12 @ 23:28:51
URL: http://simonev.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0