Hem ljuva hem!

Nu har vi varit hemma i tre dagar. Och allt funkar bra. Lillan vaknar mellan tre-fyra gånger/natt, beroende på när vi lägger oss, och ska äta. Sen somnar hon om lila fort som hon vakande (oftast). Men det rullar på bra. Pappan i familjen är stoltare än tuppen och kan inte sluta titta på våran prinsessa. Så fort han går förbi henne så sticker han ner näsan och pussar på henne. Jag är självklart oxå stoltare är stoltast över vårat lilla under. Och kan komma på mig själv hur jag bara sitter och tittar på henne och ler. Arnold är lite brydd vad det är som kommit hem till oss men bryr sig samtidigt inte så mycket, han får fortfarande båda kvälls och morgon mys av både husse och matte. Han tycker den nya krabaten är lite jobbig när hon skriker på nätterna och är hungrig men det går över efter en djup suck. Vi är en lycklig liten familj!
Jag tycker det är huuur skönt som helst att vara hemma och bilda oss våra rutiner här hemma istället för på sjukhuset. Sova i min egen säng är gudomligt skönt och jag sov som en stock mellan matningarna första natten. Jag lär mig mer och mer om hur Alma beter sig varje dag. Och Alma gör små framsteg hela tiden. Tänk att hon redan är en vecka och två dagar gammal.
På torsdag kommer BVC hit på hembesök, skönt att slippa behöva åka iväg första gången.

Idag får vi middagen lagat av Petra. Hon vägrar berätta vad hon ska göra. Men det blir säker jätte gott.:)
Om det är några som vill komma och hälsa på oss är det bara att höra av sig.:) Ni behöver inte vara rädda.:)
Nu ska jag njuta av att inte göra nånting alls en stund innan lillan vaknar och är hungrig.:)

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-2/382116/images/2012/pic_5069b853e087c31a3e78939c.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Emma

Så söt hon är!

2012-10-01 @ 18:05:38
Postat av: Jennie L

Men vilken sötfis! Blir ju bebis-sjuk nu när min mini börjar bli stor! :)

2012-10-01 @ 20:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0