+ 9 dagar

Försökte mig på att gå upp och ner för trappen tio gånger igår igen. Det funkade inte den här gången heller. Sen masserade Kicken mig under fotknölarna (när han väl hittade dom) och jag masserade mina öron. Det funkade inte heller. Jag ger upp! Ungen har bosatt sig där inne!

Vi var till veterinären med Arnold igår igen. Har har kliat sig som bara fan på öronen så dom började lika grisöron, alltså inget hår. Och har haft småsår på öronen ett längre tag. Jag misstänkte skabb, och det visade sig att jag hade rätt. Springer ju en skabbräv vid bygdegården och där har ju vi våran runda. Det är ju typiskt att just våran hund ska bli smittad. Ja det är väl tur att det går att bota. Två behandlingar med nått medel för femhundra spänn. En igår kväll och en om fyra veckor. Sen ska han vara frisk igen. Han får inte träffa några andra hundar på två veckor. Tur att det inte smittar till människor iaf. Var tvungen att fråga om det smittade till bebis. Men det var ingen fara så länge det inte var en rävunge. Och det hoppas jag inte det är.
Var till Fåker en sväng på kvällskvisten och och hälsade på Helena och Hugo. Jag, Petra, Anita, Magnus och Elsa. Surrade en stund innan Hugge skulle gå och lägga sig.

Idag händer det väl inte så mycket heller. Vi tar dagen som den kommer. Lär väl bli en kaffe hos mamma i vanlig ordning. Vad annars liksom?! Man kan ju hoppas ungen vill titta ut. Men som sagt börjar ge upp hoppet. Lär väl få gå över tre hela veckor.

Har Förövrigt närmare 30 unika besökare varje dag på min blogg. Måste bara säga att ni är väldigt dåliga på att kommentera.;) Tackar iaf för att ni följer min blogg.:)

Have a nice day!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag läser varje dag :) och det vore faktiskt gulligt om du fick en liten rävunge, jag skiter snart i vilket bara det kommer ut en liten snart!

2012-09-19 @ 20:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0