Förbannade jävla blogg.se app!

När man väl är blogg sugen så funkar inte den jävla appen! Man kan ju bli irriterad för mindre. Ja ja nog om det.

Idag blir Alma 7 månader. Jesses! Och på hennes 7 månaders dag fick vi redan på att lillkusinen som nu väntas komma den 20 september är en liten Olle-Bosse. Jag hade alltså rätt hela tiden. (För en gångsskull.) Jag hoppas att han kommer på beräknat datum eller tidigare, vill iaf inte att han kommer på Almas ett årsdag, den 22. Visst skulle det vara en fin födelsedagspresent för henne men jag tycker ändå dom ska ha egna dagar.

Ikväll har jag varit på HLR utbildning. Nyttigt med lite repetition och fick också lära sig lite nytt. Nästa måndag (på perras födelsedag) ska jag iväg igen för ännu en omgång. Spännande.

Imorgon händer väl inte så mycket. Är ju billös på eftermiddagarna ett tag framöver nu då startmotorn på bussen bestämde sig för att packa ihop i helgen. Alltid lika kul med oförutsedda utgifter. 2000 spänn helt åt helvete! Plus att skatten på bussen oxå kommer den här månaden och den är på 3000 kr. Så 5000 på bara bussen. Sjuss ut i helvetet! (Stavfelet är meningen för mer inlevelse) Jaja det som inte dödar härdar!
Kicken får iaf fortsätta lite längre på sågen och jag hoppas han får stanna. Har en mycket gladare gubbe nu mer och det tackar inte jag nej till. Visst han har väl fortfarande sina dåliga dagar men vem har inte det?

Ikväll visade jag framfötterna i att lära känna en ny människa oxå. Alla som känner på riktigt vet att jag är blyg. (Svårt att tro jag vet) Men lämnade mitt nummer till en tjej som har flyttat in här på byn och har en son som är en vecka yngre än Alma. Har varit feg fram tills nu och inte vågat prata så mycket med henne, ser henne ibland gå förbi med barnvagnen och så. Men ikväll bröt jag isen på riktigt. Tyckte det är lite onödigt att åka två bilar från tandsbyn när vi bara bor typ femtio meter kanske hundra på sin höjd ifrån varann. Så på måndag ska jag hämta upp henne innan HLR utbildningen och jag ska åka med henne på öppna på onsdag. *klapp på axel till Sandra*

Det här inlägget blev nog ganska tjattrigt men är irriterad och trött så det får bli som det blir, kanske är ganska tjattrig annars också. Vad vet jag?:)

Nu säger jag natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0