Tisdag

Idag har jag suttit som anhörig på en vårdplanering. Nyttigt att få se båda sidor tror jag. Känns oxå bra att jag jobbar inom hemtjänsten så jag vet lite. Pappa har fått fler samtal av folk som är lite oroliga för farfar. Han har ju blivit virrigare/glömskare det går inte att förneka. Så i måndags ringde jag biståndshandläggaren här nere och bokade in ett möte. Redan idag faktiskt. Klockan tio skulle vi infinna oss där. Jag var där halv tio, men jag tror människor som jobbar lite "högre" upp har en förmåga att vara sen, så biståndshandläggaren var inte där förrän kvart över. Jaja farfar hann ju surra lite skavsår i öronen på mig innan hon kom då.;)
Hur som så fick vi honom iaf att skaffa trygghetslarm. Hade velat att det vart en tillsyn om dagen oxå då han faktiskt är 83 år och kan trilla av pinn vilken dag som helst, men det tror jag varken han eller biståndshandläggaren förstog. Trygghetslarm är ju iaf bättre än ingenting. Letade fram två nycklar, då hemtjänsten här inte har blivit så moderna som vi uppe i Jämtland med phoniro, och natten var tvungen att ha en egen nyckel. Hade även förväntat mig mer protester från farfars sida igår när jag var ner och talade om att jag ville att han skulle ha hemtjänst, men han kanske börjar inse han oxå att han faktiskt är gammal.

Åkte in till dollarstore i Västerås och shoppade lite småsaker efter mötet. Varför hittar man alltid nånting onödigt bra att ha när man är på dollar/Ö&B/rusta? Lyckas då aldrig gå därifrån helt tomhänt. När vi kom hem bjöd vi över mormors granne Titti på tårta, som lite tack för att du hjälper mormor när vi inte är här.

Kan oxå tala om att Alma nu har upptäckt hur kul det är att klättra i trappen. Nu så fort hon får chansen så kryper hon fort som fan till trappen och börjar klättra. Jäkla unge.:P Ringde till kicken och sa att det var kört nu och det var dax att köpa grindar.

Imorgon ska vi ta oss en tur till Örebro. Mamma ska köpa en vit blåögd tjej till Ralf. Skulle även gå på nån klä butik efter vägen sa mormor. Euro nånting hette det.

Tycker även Anita börjar bli lite grävande på att mina blogginlägg ska komma oftare, men jag ska försöka bli bättre på uppdatera men det blir som det blir.:)

Längtar hem iaf så det är skönt att det bara är imorgon kvar innan hemfärd. Saknar Arnold, Kicken, mina systrar och pappsen.

På söndag fyller jag år oxå.
Jag önskar mig:
- pengar till en tatuering
- presentkort
- nått fint klädesplagg
- vin funkar alltid
- ett par träningskor (eller ett bidrag till ett par bra)
- och en massa trevliga besökar så klart.

Egentligen så är det besökarna som är viktigast. Skiter i om jag får nått faktiskt.:)

Nej nu är det natta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0