Tisdag

Ännu en gång agerar jag chaufför åt min kära far. Idag för blodtryck och provtagning. Har väl ändå lite att skjutsa han med tanke på hur mycket mamma och pappa har skjutsat mig genom tiderna.:)

Äntligen börjar det gå framåt med körkortet åt kicken oxå. Idag fick han tillbaka körkortstillståndet. Så nu är det bara att vänta ut tiden till uppkörning och uppskrivning, det har han redan bokat. Så jag håller tummen att allt går bra för honom då. Fan vad han ska få skjutsa mig då.;)

Om typ två veckor börjar jag jobba igen oxå. Ska bli skönt på ett sätt men samtidigt så är det lite gruvensamt. Känns som jag kommer missa så mycket med Alma. Men hon kommer ha det så bra hemma med sin pappa så.
Men en sak jag tänkt på är, varför höjer folk på ögonbrynen för att det är mamman som ska börja jobba tidigt för? Barnen kan ha det minst lika bra hemma med sina föder. Och personligen så tror jag bara det är bra att pappan är hemma tidigt med barnen så dom inte bara får det där bandet till mamman. Nu kanske Alma känner att hon kan gå till både pappa och mamma om hon gör illa sig och inte bara till mig. Tror det kommer bli skit bra. Och ett plus till är att det blir med pengar i kassan.:)

I slutet på den här månaden så åker vi även ner till IKEA och shoppar loss med Camilla Petra och Chatrine.:) Ser fram emot det faktiskt. Tycker lite synd om Kicken som ska åka med oss. Snacka om tuppen i hönshuset.;) Men han får stå ut.:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0