Tisdag.

Har mestadels varit hemma idag. Inte gjort så mycket. Men klockan två packade jag in lilla familjen + min far i bilen och for till staden. Pappa skulle på psyket och prata med en sjuksköterska och medans så fördrev jag och Kicken tiden med att fara och panta lite. På vägen hem stannade vi hos Anita och Magnus och drack lite kaffe. Kaffe är viktigt! Minst två koppar/dag! Och det är precis vad det har blivit idag. Men två koppar är även för lite. Är van att typ bälja i mig kaffe. Kopp efter kopp efter kopp efter kopp osv osv. Så eftersom det "bara" har blivit två koppar idag så är jag skit trött även fast jag fick sova hela natten och sovmorgon av lillan, med avbrott av en matpaus vid sju.
Måste även få säga hur bra jag har det, varje morgon får jag frukosten serverad antingen framför tv:n eller vid köksbordet, brukar tillochmed få bestämma det. Hur skulle jag klara mig utan Kicken som gör frukost åt mig? Ja han håller även reda på mig då jag har (vad jag uppfunnit) eftersläntande ammningshjärna, Och knappt kommer ihåg vad jag åt till frukost imorse. Men han har dåliga sidor oxå, men dom tar vi inte upp här.;)

Berättade i förra inlägget att lillan fått prova lite puré. Det har hon fått idag med, men nu verkar hon älska det. Typ ingenting for ur munnen och hon vart jätte grinig när hon inte fick nå mer. Vi vågar ju inte ge henne för mycket. Varför får man inte ge dom mycket i början för? (Ammningshjärnan sätter in)
Än så länge är det vara päronpuré hon har fått smaka så vi får väl se om hon gillar resten av puréerna jag har köpt åt henne.

Imorgon ska jag och mina systrar åka in till staden. Anita ska försöka hitta nått till dopet på lördag då lilla Elsa ska döpas.
Jag har köpt doppresent och gjort ett dopkort. Yes jag är inte ute i sista minuten! Hoppas på en trevlig dag iaf. Men det brukar det oftast bli när vi systrar umgås.:)

Nu tänker jag gå och lägga mig och sluta babbla. Känns som hela det här inlägget egentligen inte handlade om någonting men ändå så mycket på en gång! Hörs!


Kommentarer
Postat av: ADQ

Om du tänker efter, varför tror du att man inte får ge dom mycket i början för? Tänk dig att du hela livet levt på flytande föda, sen skulle du helt plötsligt vräka i dig fast mat. Kanske att man inte mår så bra då?

2013-02-06 @ 16:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0