Söndag

Idag är det söndag och det betyder Ö&B, en sväng på dollar store och kanske rusta söndag med familjen Qvist!

Igår var jag och Anita fyllechaffis. Men vi fick bara två körningar. Måste ha berott på att det är januari och sista helgen innan löning.
Blev stoppad av polisen två gånger på tio minuter. Flest följde dom efter mig på rådhusgatan till Statoil, körkort och nykterhetskontroll. Jaja inte hela världen förutom att jag blir så jävla nervös. Så jag får ju för mig att jag kanske ha druckit eller gjort nått olagligt. Fjantigt? Ja men det är så jag blir. Så när vi har tankar klart svänger vi in på storsjöbadet parkeringen och röker för att lugna mina nerver en aning, och när vi ska åka därifrån kommer det en polisbil till men vi fortsatte köra eftersom vi redan var på väg att göra det. Svänger upp mot travet och hinner inte ens förbi travetparkeringen innan dom slår på blåljusen och signalerar att jag ska stanna. Körkort och nykterhetskontroll. Igen säger jag, räcker det inte med den ni gjorde för 5 minuter sen. Men tydligen inte. Jag vart inte lika nervös dem gången, hade väl inte lugnat ner mig helt sen gången innan heller. Sen när vi åker hem så höll jag på att köra på två rådjur en hjort och såg ett rådjur till. Och till saken hör att jag nästan aldrig ser djur när jag är ute och kör. Kan nästan räkna dom på en hand så få gånger är det. Men vi tar allt på en kväll kvällen var det igår tydligen.
Allt gick ju bra. Jag kom hem och fick sova i min egen säng efter att ha fått titta på mitt underbara barn när hon sov.

Mitt kära barn bestämde sig dessutom för att sova hela natten (tack för det) och istället vakna strax efter åtta. Lite tidigt tyckte jag men lyckades få henne att somna om efter en stunds tv-tittande och fick sova till strax efter elva. Varför inte Kicken tog hand om Alma när jag har varit ute och kört på natten? Det gör han, men bara det att han vaknar inte på en gång och jag orkar inte med att hon börjar skriker direkt på morgonen om jag kan undgå det. Därför tog jag henne. Hade jag väckt Kicken hade han tagit henne.

Och Alma hon blir fyra månader på tisdag helt sjukt vad tiden går fort. Imorgon ska vi på BVC på fyra månaders kontroll och se hur mycket strumpan har växt och gått upp. Tror hon har passerat sju kilos strecket nu faktiskt. Längden kanske är 62. Vi för se imorgon hur rätt jag har.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-2/382116/images/2013/pic_50fbdff5ddf2b30b2f935ba3.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0