Fredag

Kan börja med att det är liiiiiite väl varmt för min smak nu. För Almas smak oxå som det verkar. Tjurig och grinig mest hela tiden. För att hon ska vara lugn ska man helst sitta still i skuggan. Men hur lätt är det med ett barn som precis lärt sig krypa, ställa sig upp och upptäcka nya saker? Inte lätt. Parasollet är ju inte huuur stort som helst.
För mig får det mer än gärna vara lite svalare. Inte regna och blåsa men svalare. Under 20 grader vore fin fint.

Var och stråkade/yrade lite idag. Jag vart ett barn på nytt och åkte karuseller. Alma åkte tekopparna med Moster Petra. Förtjust unge. Synd bara att dom fick åka tre varv innan det var slut. Lär nog åka in en sväng imorgon oxå. Har ju faktiskt två åk kvar på mitt åkband.;)

Blev irriterad på riktigt på försäkringskassan idag. Dom har sagt att jag har till den 15 att fylla i mina föräldradagar för att få pengarna den 26 som jag fått innan, för att kunna jobba extra utan att det blir fel. Idag fick jag ut ca 2000kr och inget mer. Tänkte ringa men var över 20mins väntetid så tänkte att jag kan ju åka förbi när jag ändå ska till stan. Får till svar att mitt ärende inte ens har kartlagt mitt ärende. Hur fan tänkte dom att man ska kunna betala sina räkningar och hyra med 2000kr?! Dom kan ju inte säga att man har till den 15 på sig att fylla i föräldrapenningen och när man gör det så har dom inte ens kartlagt ärendet den 26! Blir riktigt jävla förbannad faktiskt. Nu har jag tur som har en sambo som får en rätt bra lön och jag betalt hyran till honom och att jag inte har så många räkningar. Men det är inte alla som har dom fördelarna. Alla säger olika oxå. Från början fick jag veta att man hade till den 20 på sig sen ändrar dom sig. Helt sjukt. Trodde din gick samma utbildning eller vad dom gör. Men tydligen inte. Jaja nog om det.

Ska gå och lägga mig tror jag. Hade velat hitta på nått kul ikväll. Men alla sitter typ på yran/stråket och det har inte jag råd med en bra månad som den här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0